علت وارد نشدن شوینده در ظرفشویی + ارائه راه حل

جدیدترین مقالات

ماشین ظرفشویی را می‌توان جزو کاربردی‌ترین و پرفروش‌ترین لوازم خانگی، خصوصاً در سال‌های اخیر در نظر گرفت. با وجود داشتن قابلیت‌های زیاد این دستگاه هنگام استفاده از آن، باید دقت فراوانی داشت. یکی از متداول‌ترین مشکلات ظرفشویی وارد نشدن شوینده به داخل محفظه آن می‌باشد که برای حل این مسئله راهکارهایی وجود دارد. ما در مقاله امروز قصد داریم راجع به علت وارد نشدن شوینده در ظرفشویی +راه حل صحبت کنیم. پس اگر شما نیز جزو کسانی هستید که با چنین مسئله‌ای مواجه شده‌اید و به دنبال راه حلی برای برطرف کردن آن هستید، ما را تا پایان مطلب همراهی بفرمایید.

چرا مواد شوینده به داخل ظرفشویی نمی روند؟

بدیهیست برای اینکه ظرف‌ها به خوبی شسته شوند، باید آب با مواد شوینده ترکیب شود؛ در واقع مواد شوینده از درون یک مخزن خارج گشته و وارد دستگاه می‌شوند. اما در برخی از مواقع به دلایل مختلفی، شوینده وارد ظرفشویی نمی‌شود که این مسئله نیز می‌تواند دلایل گوناگونی داشته باشد. در ادامه ما فهرستی از مهم‌ترین دلایلی را که باعث وارد نشدن شوینده به ماشین ظرفشویی می‌شوند را عنوان کرده‌ایم:

  • کافی نبودن دمای آب: همانطور که می‌دانید ترکیبات مواد شوینده در آب‌های گرم و داغ بهتر از آب سرد حل می‌شوند؛ زیرا در آب گرم جنبش مولکول‌ها بیشتر است. در نتیجه اگر دمای آب ماشین ظرفشویی پایین باشد، دستگاه نمی‌تواند قرص شوینده را حل کند. البته ممکن است افراد از شوینده‌های مختلفی برای ماشین ظرفشویی خود استفاده کنند. اما اگر شما جزو کسانی هستید که از قرص شستشو استفاده می‌نمایید، باید بدانید که چنین شرایطی دمای آب باید بین ۱۱۰ تا ۱۱۵ درجه فارنهایت باشد. اگر دمای آب از این میزان کمتر باشد، قرص درون ماشین ظرفشویی حل نخواهد شد؛ پس برای رفع این مشکل دمای آب را بالا ببرید. البته ناگفته نماند که در برخی از مواقع به دلیل خراب بودن المنت ظرفشویی، دستگاه قادر به گرم کردن آب نیست. پس اگر متوجه معیوب بودن این قطعه شدید، می‌توانید با کمک تعمیرکاران تهران بوش سرویس قطعه تعویض کرده و مشکل را حل کنید.

چرا مواد شوینده به داخل ظرفشویی نمی روند؟

  • خراب بودن قطعه دیسپنسر: دیسپنسر یکی از قطعات ماشین ظرفشویی است که اگر دچار اشکال شود، درب مواد شوینده باز نشده و بدین ترتیب این مواد نمی‌توانند به داخل ظرفشویی راه پیدا کنند. پس اگر با مشکل وارد نشدن شوینده در ظرفشویی مواجه شدید، از سالم بودن قطعه دیسپنسر اطمینان لازم را کسب کنید. در صورت معیوب بودن این قطعه بهتر است آن را تعویض نمایید.
  • بررسی کلید سوئیچ در دستگاه: یکی از متداول‌ترین دلایل وارد نشدن مواد شوینده در ظرفشویی به کلید سوئیچ در ماشین ظرفشویی ربط دارد. به بیان بهتر اگر کلید سوئیچ درب خراب شود یا گیر کند، درب شوینده ماشین ظرفشویی باز نمی‌شود. لذا مواد شوینده نمی‌توانند به داخل ماشین ظرفشویی منتقل شوند. پس در صورت بروز این مشکل ابتدا میکروسوئیچ دستگاه را بررسی کرده و به کمک یک پارچه تمیز آن را پاک کنید. پس از آن مجدداً کلید سوئیچ را داخل جای خود قرار داده و دستگاه را از نظر پخش شدن مواد شوینده چک کنید.
  • از عدم توقف چرخه شستشو اطمینان لازم را کسب کنید: اگر فرایند شستشو به صورت ناگهانی متوقف شود، مواد شوینده نمی‌توانند به داخل دستگاه راه پیدا کنند. در واقع دیسپنسر باید درب مخزن را باز کرده تا مواد شوینده به داخل دستگاه بروند. در برخی از مواقع به دلایل مختلف چرخه شستشو ناقص می‌ماند. برای حل این مشکل می‌توانید یک بار دستگاه را خاموش کرده و درب آن را باز بگذارید. پس از آن درب دستگاه را بسته و دکمه استارت را فشار دهید. با انجام این کار چرخه جدیدی آغاز شده و اگر این چرخه متوقف نشود، دیسپنسر به راحتی درب مخزن را باز می‌کند و این مواد به داخل ماشین ظرفشویی راه پیدا می‌کنند.
  • در ماشین ظرفشویی خود از برنامه شستشوی کامل استفاده کنید: از آنجایی که دستگاه ظرفشویی جزو یکی از لوازمی است که دارای برنامه‌های متنوعی است؛ امکان شستشوی ظروف در زمان بسیار کوتاه نیز در آن وجود دارد. در برخی از مدل‌ها شستشوی ظرف‌ها در بازه زمانی بسیار کوتاه بدون استفاده از مواد شوینده صورت می‌گیرد. لذا این امکان وجود دارد دستگاه شما روی حالتی تنظیم شده باشد که در زمان کمی ظرف‌ها را بدون استفاده از مواد شوینده بشوید. برای برطرف کردن این مشکل کافیست برنامه شستشویی را انتخاب کنید که زمانش از ۴۵ دقیقه بیشتر باشد؛ بدین ترتیب این مسئله نیز برطرف می‌گردد.
  • استفاده از قرص شوینده با کیفیت: متاسفانه امروزه به دلایل مختلف شرکت‌های زیادی هستند که ‌قرص‌های ظرفشویی را با کیفیت بسیار پایین تولید کرده و روانه بازار می‌کنند. این مسئله باعث شده است که عدم کیفیت قرص شوینده به یکی دیگر از عوامل وارد نشدن شوینده به دستگاه ظرفشویی تبدیل گردد؛ زیرا این قرص‌ها کیفیت لازم را نداشته و به راحتی در آب حل نمی‌گردند؛ در نتیجه روی ظرف‌ها نیز تاثیری نمی‌گذارند. پس توصیه ما این است که از شرکت‌ها و برندهای با کیفیت خریداری کرده و قرص‌ها و شوینده‌هایی را استفاده کنید که درجه یک و مرغوب باشند.پ

مواد به داخل ماشین ظرفشویی

کلام آخر

با توجه به موارد ذکر شده همانطور که دیدید عوامل مختلفی باعث وارد نشدن شوینده در ظرفشویی می‌شود. در این میان باید سختی آب را نیز در نظر گرفت؛ چرا که آب‌هایی که به خوبی تصفیه نشده‌اند، رسوبات زیادی مانند کلسیم را در خود دارند که این مسئله باعث مسدود شدن دریچه‌های ظرفشویی میگردد. ضمناً توصیه می‌کنیم از قرار دادن بیش از حد ظروف در ماشین ظرفشویی پرهیز کنید؛ چرا که در چنین شرایطی نمی‌توان استفاده کارآمدی از مواد شوینده داشت. در نهایت همه ما می‌دانیم که داشتن یک دستگاه ظرفشویی سالم و مناسب، می‌تواند بار بزرگی را از روی دوش خانم‌های خانه‌دار بردارد. پس به خوبی از ماشین ظرفشویی خود مراقبت کرده و در صورت ایجاد مشکلاتی از این قبیل، با افراد متخصص صحبت کرده و آنها مشورت بگیرید. در مقاله امروز راجع به علت وارد نشدن شوینده در ظرفشویی صحبت کردیم. امیدواریم از این نوشتار بهره لازم را برده باشید. از اینکه تا پایان در کنار ما بودید، از شما متشکریم.

سوالات متداول درباره شوینده های ماشین ظرفشویی

۱_کدام شوینده برای ماشین ظرفشویی از همه مناسب‌تر است؟

با توجه به تنوع زیاده مواد شوینده که در بازار موجود است؛ معمولاً قرص‌های ظرفشویی که از کیفیت و مرغوبیت بالایی برخوردار هستند، بهترین گزینه برای استفاده در ظرفشویی است.

۲_آیا خراب بودن لولای دریچه ممکن است باعث وارد نشدن مواد شوینده به ظرفشویی باشد؟

بله اگر این ناحیه مشکل داشته باشد، مواد شوینده نمی‌توانند به راحتی وارد دستگاه جهت اطمینان از سالم بودن فنر و لولای دریچه، می‌توانید از افراد متخصص کمک بگیرید.

مجموعه تهران بوش سرویس به شما پیشنهاد میدهد مقالات زیر را مطالعه فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *