دلایل پاره شدن لباس در ماشین لباسشویی

جدیدترین مقالات
دلایل پاره شدن لباس در ماشین لباسشویی

شاید پیش اومده باشد که بعد از شستشوی لباس‌هاتون در ماشین لباسشویی، ببینید که یه قسمتی از لباس‌هاتون نخ کشیده شده یا حتی ممکنه با پاره شدن لباس در لباسشویی مواجه شده باشید. این مشکل خیلی رایجه، اما با دونستن دلیلش می‌تونید جلوی این اتفاق رو بگیرید. تو این مقاله قصد داریم 6 دلیل پاره شدن و نخ کشیده شدن لباس در ماشین لباسشویی رو بررسی کنیم. همچنین، راهکارهایی برای پیشگیری از این مشکلات رو هم بهتون معرفی می‌کنیم. با مجموعه تهران بوش سرویس همراه باشید!

علل پاره شدن لباس ها در لباسشویی

1) انتخاب برنامه نامناسب

اولین دلیلی که می‌تونه به پاره شدن لباس در لباسشویی منجر بشه، انتخاب برنامه نامناسبه. ماشین‌های لباسشویی امروزی چندین برنامه مختلف برای شستشو دارن و هر کدوم از این برنامه‌ها روش‌های شستشو، آبکشی و خشک کردن خاص خودشون رو دارند.

به عنوان مثال، تو بعضی از برنامه‌ها، دستگاه به تائید شما برای آبکشی نیاز داره. در برنامه‌های شستشوی لباس‌های ظریف یا ابریشمی، ممکنه دور کمتری داشته باشند. گاهی اوقات ممکنه به اشتباه برای شستشوی لباس‌های ابریشمی، برنامه‌ی شستشوی لباس‌های پشمی رو انتخاب کنید. تو این حالت، بعد از شستشو، ممکنه ببینید که لباس‌تون پاره شده یا نخ کشیده شده.

بهترین کار برای پیشگیری از این مشکلات، جدا کردن لباس‌ها بر اساس جنس و استفاده از برنامه‌ی مناسب برای هر کدوم از اونهاست. هر چقدر دقیق‌تر این کار رو انجام بدید، نتیجه‌ی بهتری از شستشو می‌گیرید و همچنین عمر ماشین لباسشویی‌تون رو هم بالا می‌برید.

درباره شستشوی لباس‌ها با ماشین لباسشویی، بهترین انتخاب برای لباس‌های ظریف و حساس، برنامه‌هایی مانند Wool و Hand Wash هستند. برای اطلاعات دقیق‌تر در مورد برنامه‌های شستشو، به دفترچه راهنمای ماشین لباسشویی خود مراجعه کنید.

هر برنامه شستشو دارای درجه حرارت، تعداد دفعات آبکشی و شستشوی مختلفی است که باید با جنس لباس‌هایتان هماهنگ شود. استفاده از برنامه مناسب برای هر لباس، از پاره شدن یا نخ کشیده شدن آنها جلوگیری می‌کند. با آشنایی با برنامه‌های مختلف، بهترین نتیجه را از ماشین لباسشویی خود خواهید گرفت.

پاره شدن لباس در لباسشویی

2) وجود اشیاء تیز و برنده

وجود اشیاء تیز و برنده در میان لباس‌ها نیز یکی از دلایل پاره شدن لباس در لباسشویی در ماشین لباسشویی است. ممکن است لباس‌هایی که وارد ماشین لباسشویی می‌کنید، دارای زیپ یا زیورآلاتی با نوک‌های تیز باشند که موجب نخ کشیده شدن لباس‌های دیگر می‌شوند.

برای جلوگیری از این مشکلات، بهتر است لباس‌هایی که اشیاء تیز دارند را پشت و رو کنید. این کار ساده می‌تواند از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری کند. در صورت عدم امکان پشت و رو کردن، بهتر است این لباس‌ها را به صورت دستی بشویید تا به لباس‌های دیگرتان آسیبی وارد نشود.

3) استفاده از مایع سفید کننده

یکی از بزرگترین اشتباهات در مورد استفاده از مایع سفید کننده، عدم رقیق کردن آن با آب است!

همیشه به یاد داشته باشید که برای استفاده از مایع سفید کننده در ماشین لباسشویی، آن را با مقدار مناسبی از آب رقیق کنید. در غیر این صورت، ممکن است با عواقبی ناخوشایندی روبرو شوید، از جمله پوسیدگی الیاف لباس‌ها و جدا شدن تاروپودشان. همچنین، موتور ماشین لباسشویی نیز ممکن است آسیب ببیند.

همیشه به این نکته توجه کنید و استفاده از مایع سفید کننده بدون رقیق کردن با آب را فراموش نکنید.

4) پر کردن بیش از اندازه لباس در لباسشویی

چهارمین عاملی که ممکن است منجر به نخ کشیده شدن لباس در ماشین لباسشویی شود، پر کردن بیش از حد ظرفیت ماشین است. همیشه ظرفیت ماشین لباسشویی خود را در نظر داشته و بیش از حد آن را پر نکنید. این کار علاوه بر فشار به موتور دستگاه، ممکن است باعث نخ کشیده شدن لباس‌ها شود.

اگر محفظه شستشوی ماشین لباسشویی بیش از حد پر شود، لباس‌ها به خوبی تمیز نخواهند شد و در نتیجه، ممکن است به دلیل فشار و اصطکاک زیاد به تاروپود لباس‌ها، پاره شوند یا نخ کشیده شوند.

توجه داشته باشید که هنگام وارد کردن لباس‌ها، باید بین آن‌ها و بالای مخزن شستشو به اندازه کف دست فاصله وجود داشته باشد. به عبارت دیگر، مقدار لباس‌هایی که وارد ماشین لباسشویی می‌کنید، نباید بیشتر از دو سوم ظرفیت دیگ شستشو باشد.

۵) تنظیمات نادرست خشک‌کن

علت پنجم برای پاره شدن لباس‌ها در ماشین لباسشویی ممکن است تنظیمات نادرست خشک‌کن باشد. در زمان خشک‌کردن لباس‌ها پس از آبکشی، موتور ماشین لباسشویی با بالاترین سرعت خود شروع به کار می‌کند.

اگر ماشین لباسشویی در حین عملیات خشک‌کردن تعادل و بالانس کافی را نداشته باشد، ممکن است لباس‌ها به محفظه گیر کنند. این اتفاق به راحتی می‌تواند باعث پاره شدن لباس‌ها شود.

برای جلوگیری از این مشکل، بهتر است هنگام روشن کردن ماشین لباسشویی، دکمه‌ی Easy iron را فشار داده تا سرعت چرخش موتور لباسشویی در زمان خشک‌کردن، کمتر شود. این کار هم فشار کمتری به موتور وارد خواهد کرد، هم لباس‌ها کمتر چروک خواهند شد و هم اینکه از پاره شدن یا نخ کشیده شدن آنها جلوگیری خواهد کرد.

پاره شدن لباس در لباسشویی

۶) لبه‌های تیز لباسشویی

علت ششم برای پاره شدن لباس در لباسشویی می‌تواند وجود لبه‌های تیز و شکستگی‌ها در مخزن شستشو باشد. در داخل دیگ شستشوی ماشین لباسشویی، حمل‌کننده‌های فلزی یا پلاستیکی وجود دارد که ممکن است به مرور زمان فرسوده شده و شکسته شوند.

این شکستگی‌ها می‌توانند دلیل اصلی پاره شدن یا نخ کشیده شدن لباس‌ها باشند. بهتر است قبل از قرار دادن لباس‌ها ، آن ها را به طور کامل بررسی نمایید. آسیب دیدگی هر کدام از این قطعات ممکن است علاوه بر ایجاد پاره شدن و نخ کشیده شدن لباس‌ها، به ماشین لباسشویی آسیب وارد کند.

با رعایت این نکات، می‌توانید از پاره شدن لباس‌ در لباسشویی جلوگیری کنید. بهتر است همواره قبل از شستشو، لباس‌ها را به خوبی تفکیک کنید، زیرا هر جنس لباسی نیاز به برنامه مخصوص خود دارد.

دومین نکته‌ای که برای جلوگیری از نخ‌کشیده شدن لباس‌ها باید به آن توجه کنید، بررسی کامل جیب‌های لباس‌ها و شلوارهاست. ممکن است در جیب‌ها اشیای تیز یا برنده‌ای موجود باشد که به لباس‌ها وارد آسیب شود و همچنین ممکن است به ماشین لباسشویی خسارت وارد کند.

سومین نکته‌ای که باید در نظر داشته باشید و کامل توضیح داده شده است، رقیق کردن مایع سفیدکننده با آب است.

یک مورد بسیار مهم دیگر که باید به آن توجه کنید، استفاده از مواد شوینده با کیفیت است. این موضوع هم برای حفظ سلامت لباس‌ها و هم برای افزایش عمر مفید ماشین لباسشویی بسیار حائز اهمیت است.

سخن پایانی

اگر تمامی این روش‌هایی که در مقاله ذکر شد را اجرا کرده و باز هم با پارگی یا نخ‌کشیده شدن لباس‌ها مواجه شدید، بهترین اقدام این است که از تکنسین ماشین لباسشویی کمک بگیرید. تکنسین های مجموعه تهران بوش سرویس می‌تواند دستگاه را به درستی بررسی کرده و در صورت لزوم آن را تعمیر کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *