تعمیر شیر آب ماشین ظرفشویی در تهران

جدیدترین مقالات

یکی از مشکلات ظرفشویی که ممکن است هنگام کار با آن برای ما به وجود آید، خراب شدن شیر آب دستگاه است که معمولاً زمانی که بیش از اندازه آب وارد ظرفشویی می‌شود یا هنگام ورود آب صداهای عجیبی شنیده می‌شود، احتمال خرابی وجود دارد. برخی از افراد برای تعمیر شیر آب خودشان به تنهایی اقدام می‌کنند؛ اما توصیه ما این است که این کار را به وسیله افراد متخصص انجام دهید‌.

برای تعمیر شیر آب ماشین ظرفشویی خود در تهران، مجموعه تهران بوش سرویس با بیش از 20 سال سابقه در حوزه تعمیرات انواع ماشین ظرفشویی و لباسشویی، در خدمت شماست تا مشکل ظرفشویی شما را حل کند.

در مقاله امروز ما قصد داریم راجع به تعمیر شیر آب ماشین ظرفشویی در تهران صحبت کنیم. پس لطفاً ما را تا پایان همراهی بفرمایید.

شیر آب ماشین ظرفشویی چیست؟

شیر آب ماشین ظرفشویی چیست؟

قبل از اینکه در رابطه با تعمیر این وسیله صحبت کنیم، بهتر است مقداری با عملکرد آن آشنا باشید. شیر ورودی آب در واقع مقدار آب گرم وارد شده به دستگاه را کنترل می‌نماید و ایجاد مشکل در این وسیله امری رایج است؛ زیرا در بیشتر مواقع توسط غذاها و سایر اشغال‌های موجود در دستگاه، مسدود شده و سبب محدود شدن جریان آب ماشین ظرفشویی خواهد شد. این شیر در نزدیکی صفحه کنترل ظرفشویی قرار دارد و به شیلنگ خروجی و شیلنگ تامین آب وصل می‌شود.

چطور بفهمیم شیر آب ماشین ظرفشویی احتیاج به تعمیر دارد؟

چطور بفهمیم شیر آب ماشین ظرفشویی احتیاج به تعمیر دارد؟

در صورت معیوب شدن این قطعه آب بسیار کمی در داخل ماشین جریان خواهد داشت و یا ممکن است به طور کلی دستگاه پر از آب نشود. همچنین هنگام کار کردن ماشین ظرفشویی شما صداهای غیر عادی را از آن می‌شنوید و طبیعتاً مانند سابق ظروف تمیز و براق نخواهد شد و ممکن است روی ظروف سفیدک و کدری مشاهده شود. همچنین به دلیل اینکه مواد معدنی آب سخت و انواع زباله‌ها، شیلنگ آب را مسدود می‌کنند و می‌توانند روی دریچه شیر ورودی نیز جمع شوند؛ با گذشت زمان باعث خرابی شیر ورودی آب می‌گردند؛ به گونه‌ای که دیگر حتی با تمیز کردن هم مشکل برطرف نششده و در چنین شرایطی فقط باید قطعه تعویض گردد.

نحوه تعمیر شیر آب ماشین ظرفشویی

همانطور که گفتیم بهتر است تعمیر این وسیله توسط تعمیرکاران انجام شود؛ چرا که آنها تجربه‌ای زیادی در این زمینه دارند و می‌توانند به راحتی و بدون آسیب زدن به سایر قطعات، این کار را انجام دهند. مراحل انجام تعمیر شیر آب ماشین ظرفشویی به ترتیب زیر است:

۱_اول ماشین ظرفشویی را از برق جدا کرده و یا کلاً فیوز برق آشپزخانه را خاموش کنید. جهت اطمینان از قطع شدن برق، دکمه روشن خاموش ماشین ظرفشویی را فشار داده تا مطمئن شوید که دستگاه خاموش است. سپس شیر تامین آب ظرفشویی را ببندید تا آب وارد شده به دستگاه قطع شود. شیر تامین آب در زیر سینک یا زیر زمین طراحی شده است.

۲_در مرحله دوم درب ظرفشویی را باز کرده و پیچ‌های ستاره‌ای پانل درب داخلی را نیز باز نمایید. سپس پانل کنترل و پانل بیرونی درب را از پانل درب داخلی جدا نمایید و آنها را بیرون بکشید و پس از آن، به کمک آچارهای مهره پانل‌ها را سر جایشان محکم کنید.

۳_یک حوله را زیر شیر ورودی آب قرار داده و به کمک انبر کلاغی شیر ورودی آب را از خط تامین آب ظرفشویی جدا نمایید و اگر در حین انجام این کار آب ریخته شد، آن را با حوله تمیز نمایید.

۴_در مرحله بعدی پیچی که روی شیر ورودی آب نصب شده است را بردارید و آن را بیرون بکشید. سپس زبانه‌های قفل را رها کرده و لوله ورودی را از شیر ورودی آب جدا کنید و به طور کلی شیر قدیمی را بردارید.

۵_در این مرحله شیر ورودی آب جدید را به لوله ورودی آب متصل کرده و لوله را به کمک بست محکم کنید. سپس کانکتور سیم را نیز وصل کرده و براکت‌های شیر ورودی را جانمایی کنید و آنها را به کمک پیچ‌های نصب، کاملاً محکم نمایید. سپس شیلنگ تامین آب را نیز به شیر ورودی آب متصل کرده و به کمک انبر کلاغی سفت کنید و پس از باز کردن شیر آب، شیلنگ را از هر نظر بررسی نمایید و مطمئن شوید که به خوبی آن را محکم کرده‌اید.

۶_در این مرحله پانل انگشتی را روی دستگاه قرار داده و پانل دسترسی را نیز روبروی آن بگذارید. سپس پیچ‌های نصب را کاملاً محکم کنید. بعد از انجام این کار پانل خارجی درب و پانل کنترل را در نزدیک درب داخلی بگذارید تا بتوانید کانکتور سیم کنترل را مجدداً متصل نمایید. در نهایت نیز برق را به دستگاه برگرداندید و مدار را روشن کنید.

پس از انجام این مراحل معمولا تعمیرکار یک دور ماشین ظرفشویی را تست می‌کند و اگر مشکلی وجود نداشت، یعنی کار تعمیر شیر آب ماشین ظرفشویی به پایان رسیده است.

نحوه تعمیر شیر آب ماشین ظرفشویی

مزایای بهره‌گیری از خدمات تهران بوش سرویس در زمینه تعمیر ظرفشویی

-تعمیر سریع: تهران بوش سرویس ضمن داشتن تعمیرکاران متخصص در کمترین زمان ممکن، اقدام به برطرف کردن مشکلات و خرابی‌های ماشین ظرفشویی شما می‌کند.

-قطعات با کیفیت: این مرکز تخصصی از قطعات مرغوب و با کیفیت بهره گرفته که همین موضوع سبب شده که به محبوبیت دست پیدا کرده و طرفداران زیادی داشته باشد.

-تکنسین‌های متخصص و مجرب: این مرکز با بهره‌گیری از وجود افراد متخصص و با مهارت و تعمیرکاران زبده، تجربه خوبی در زمینه تعمیرات ماشین‌های ظرفشویی و انواع قطعات آن دارند و در خدمت همشهریان تهرانی خواهند بود.

-ضمانت کیفیت: مرکز تخصصی تهران بوش سرویس جهت خدمات ارائه شده، گارانتی نیز دارد؛ این یعنی اینکه اگر پس از تعمیر در همان قطعه از دستگاه مشکلی ایجاد شد، متخصصان مجدداً برای بررسی دستگاه به محل اعزام می‌شوند.

-هزینه مناسب: از آنجایی که ماشین ظرفشویی یک وسیله نسبتا گران است، هزینه تعمیرات آن نیز ممکن است بالا باشد؛ اما مرکز تخصصی تهران بوش سرویس با بهترین و معقولانه‌ترین هزینه‌ها، خدمات خود را به شما ارائه می‌دهد.

-راحتی: با استفاده از تکنسین‌ها و تعمیرکاران زبده مرکز تخصصی تهران بوش سرویس و انجام خدمات در محل مورد نظر، شما هیچگونه دردسری متوجهتان نخواهد شد؛ لذا راحتی یکی از مهم‌ترین مزیت‌های استفاده و بهره‌گیری از این مرکز معتبر و خوشنام می‌باشد.

کلام آخر

هر ماشین ظرفشویی در طول عمر خود حداقل یک بار دچار مشکلاتی خواهد شد. این مشکلات به دلایل گوناگونی رخ می‌دهد؛ برخی از این مسائل را می‌توان به تنهایی حل و فصل نمود. اما برای برخی دیگر به افراد متخصص نیاز داریم. شیر آب ماشین ظرفشویی جزو مواردی است که در صورت خراب شدن بهتر است با کمک کسی که تجربه و تخصص لازم در این زمینه را دارد، تعمیر شود. در مقاله امروز ما راجع به تعمیر شیر آب ماشین ظرفشویی در تهران صحبت کردیم. در نهایت توصیه می‌کنیم برای دریافت خدمات عالی در رابطه با ماشین ظرفشویی، با مرکز تخصصی تهران بوش سرویس تماس حاصل نموده و ضمن دریافت مشاوره رایگان، مشکلات خود را مطرح نمایید تا آنها نیز در اسرع وقت به محل اعزام شده و اقدامات مربوط به تعمیر یا تعویض قطعات مربوطه را انجام دهند. از اینکه تا انتهای این مقاله در کنار ما بودید، بسیار سپاسگزاریم. امیدواریم از این مطلب نهایت بهره را برده باشید.

سوالات متداول درباره تعمیر شیر آب ظرفشویی

برای تعمیر شیر آب ماشین ظرفشویی به چه ابزاری نیاز داریم؟

انبر دست، نوار تفلون، دستکش کار، حوله، شیر ورودی آب جدید ظرفشویی، پیچ گوشتی، مجموعه آچار و مهره از جمله لوازمی است که برای انجام این کار مورد نیاز واقع می‌شود.

۲_هزینه تعمیر شیر آب ظرفشویی چقدر است؟

تعمیر شیر آب ظرفشویی نسبت به تعمیر سایر قطعات این دستگاه، هزینه پایینتری دارد. اما علاوه بر هزینه تعویض قطعه، باید دستمزد کار شرکت تعمیرکار را نیز بپردازید که برای این هزینه تعرفه معینی وجود ندارد و شرکت‌ها هر کدام دارای نرخ مخصوص به خود هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *