تعمیرات ماشین ظرفشویی در منزل + کمترین زمان

جدیدترین مقالات

خارج از نوع و مدل دستگاه‌های ظرفشویی، برای بیشتر آنها در حین کار کردن مشکلات ظرفشویی پیش می‌آید. رایج‌ترین این مشکلات شستشوی نامناسب ظرف‌ها، نشتی آب، روشن نشدن ماشین و… بوده که برای برطرف کردن مسائل مربوط به مشکلات ظرفشویی باید از افراد متخصص کمک گرفت. در این مقاله ما قصد داریم راجع به تعمیرات ماشین ظرفشویی در منزل+ کمترین زمان صحبت کنیم. پس برای کسب اطلاعاتی در این زمینه، لطفاً ما را تا پایان همراهی بفرمایید.

ماشین لباسشویی بوش

تعمیر ماشین ظرفشویی در منزل

یکی از وظایف مهم هنگام استفاده از دستگاه‌های برقی، خانگی نحوه نگهداری و تعمیر آنهاست؛ چرا که با گذشت زمان و در اثر استفاده مکرر از این دستگاه‌ها، ممکن است دچار خرابی و مشکل شوند‌. در ماشین ظرفشویی نیز ممکن است مشکلاتی مانند ایجاد نقص در پمپ و یا مشکلاتی در شیرهای آب و سایر مشکلات الکتریکی و برقی به وجود آید. برای تعمیر این دستگاه ابتدا باید مشکل اصلی شناسایی گردد؛ سپس با توجه به تشخیص، قطعه معیوب تعمیر گردد. در صورتی که قطعه مورد نظر به حدی خراب شده بود که قابل تعمیر نبود، باید آن را تعویض نمایید. جهت انجام تعمیرات ماشین ظرفشویی بهتر است از فردی که دانش فنی این موارد را داشته باشد، استفاده کنید که اصطلاحا تکنسین گفته می‌شود.

مرکز تخصصی تهران بوش سرویس با داشتن تکنسین‌های متبحر و متخصص در کمترین زمان ممکن، بهترین نوع خدمت را به شما ارائه می‌دهد. در صورت ایجاد مشکل و احتیاج به تعمیر ماشین ظرفشویی با این مرکز تماس بگیرید و سفارش خود را ثبت کنید. پس از آن در کمترین زمان ممکن تکنسین‌ها و کارشناس‌های مربوطه به محل مورد نظرتان اعزام خواهند شد تا مشکلات دستگاه شما را مرتفع سازند.

تکنسین‌ها افرادی هستند که می‌توانند به راحتی مشکلات را تشخیص داده و اقدامات لازم را جهت برطرف کردن آن به عمل آورند؛ چرا که مهارت لازم را جهت تعمیر اجزای مکانیکی و الکتریکی دستگاه دارند. ماشین ظرفشویی جزو لوازم اساسی خانه است. پس سرویس‌های دوره‌ای و تعمیرات منظم آن باعث افزایش دوام و بالا رفتن میزان بهره‌وری این دستگاه می‌گردد. با وجود این باز هم ممکن است مشکل ظرفشویی را بتوانید به راحتی خودتان در منزل حل کنید؛ اما توصیه ما این است که با افراد متخصص مشورت کرده و از آنها کمک بگیرید.

اگر جزو افرادی هستید که دانش فنی و توانایی تعمیر لوازم برقی را دارید و اگر ماشین ظرفشویی منزلتان دچار مشکل سطحی و معمولی شد، می‌توانید خودتان آن را به تنهایی حل کنید. به خاطر داشته باشید که برای انجام تعمیراتی که احتیاج به خارج کردن دستگاه از محل خود دارد، برخی از نکات ایمنی را در نظر گرفته و دستگاه را برای تعمیرات آماده سازی کنید. بعضی از مهمترین ملاحظات ایمنی که باید در نظر داشته باشید عبارت‌اند از:

_دستگاه را در پنل سرویس خاموش نمایید.

_دقت کنید که لوله آبرسان را از قسمت زیر سینک آشپزخانه بسته و مراقب باشید که لوله‌های تغذیه و تخلیه دستگاه کاملاً جدا شود. همچنین از عدم اتصال دستگاه به جریان برق نیز اطمینان لازم را کسب کنید.

_درب دستگاه را باز کرده و پیچ آن را دقیقاً در جایی که به محفظه نگهداری کابینت آشپزخانه متصل است، باز نمایید.

_با باز کردن درب دستگاه، جایگاهی برای گرفتن دستان شما پیدا خواهد شد. سپس با دست خود دو طرف دستگاه را گرفته و آن را به سمت خود بکشانید و طوری که انگار در حال آموزش راه رفتن به یک کودک نوپا هستید. ظرفشویی را به سمت راست و چپ تکان داده و آن را از جایگاهش خارج کنید.

_هنگام خارج کردن دستگاه در آن را به صورت کامل باز نکنید؛ زیرا ممکن است به جلو بیاید و به شما صدمه بزند. اگر ناچارید درب ماشین ظرفشویی را باز کنید، بهتر است دستگاه را تا نصفه به داخل جایگاه هول داده تا بدین ترتیب از واژگونی آن پیشگیری نمایید.

هزینه تعمیر ماشین ظرفشویی چقدر است؟

قیمت تعمیر این دستگاه به موارد مختلفی وابسته است و در واقع به نوع اشکال موجود در دستگاه و قطعه معیوب، بستگی دارد. به عنوان مثال قطعاً میزان تعمیر قطعه تایمر و المنت با یکدیگر برابر نیستند که روی هزینه تعمیر ماشین ظرفشویی نیز تاثیرگذار است. نکته این است که کدام قطعه را می‌خواهید تعمیر یا تعویض کنید. معمولاً تعمیر هزینه کمتری نسبت به تعویض دارد؛ لذا اگر ماشین ظرفشویی خود را با حفظ قطعه فابریک تعمیر نمایید، نسبت به زمانی که ضمن تعمیر قطعه جدیدی روی آن بیندازید، هزینه‌اش بسیار کمتر است. مورد دیگری که روی هزینه نهایی تعمیرات اثرگذار بوده، نوع قطعه است. معمولاً قطعاتی که با کیفیت‌تر و اورجینال‌تربوده، قیمت تعمیرات را بالا می‌برند. در نهایت مرکز تعمیرات ماشین ظرفشویی که با آنها تماس گرفته‌اید، تعرفه‌های خاص خود را دارند که همه این عوامل روی قیمت و هزینه تعمیر ماشین ظرفشویی تاثیر گذار است.

برای اطلاع از هزینه تعمیر ماشین ظرفشویی خود کافیست با تکنسین های مجموعه تهران بوش سرویس تماس بگیرید.

کلام آخر

ظرفشویی جزو تجهیزات مفید در آشپزخانه است که در صورت خراب شدن دغدغه‌های زیادی را برای اعضای خانواده ایجاد می‌کند؛ چرا که این وسیله کاربردی بوده و نبودنش ممکن است افکار خانم‌های خانه‌دار را مکدر سازد. ضمن اینکه معمولا متحمل شدن هزینه زیاد برای تعمیرات دستگاه یک موضوع ناراحت کننده است. اما در کنار همه این موارد هنگام ایجاد مشکل در ماشین ظرفشویی، سخت‌ترین کار پیدا کردن یک نمایندگی معتبر تعمیر ماشین ظرفشویی است که بتواند تعمیر و تعویض قطعات را در حضور افراد در منزل انجام دهد. تعمیرکار باید آنقدر مورد اعتماد باشد که ضمن داشتن مهارت لازم، از قطعات اورجینال و اصلی استفاده کند. برای دستیابی به چنین چیزی، ما به شما نمایندگی و متخصصان تهران بوش سرویس را پیشنهاد می‌دهیم. در این مقاله ما راجع به تعمیرات ماشین ظرفشویی در منزل به اضافه کمترین زمان صحبت کردیم. امیدواریم استفاده و بهره کافی را از آن برده باشید. از اینکه تا پایان در کنار ما بودید، از شما عزیزان سپاسگزاریم.

هزینه تعمیر ماشین ظرفشویی چقدر است؟

سوالات متداول

۱_آیا تعمیر ماشین ظرفشویی ارزش دارد یا باید در صورت خراب شدن یک ظرفشویی نو بخریم؟

قانون نانوشته وجود دارد که می‌گوید اگر هزینه تعمیرات دستگاهی نصف قیمت نو همان دستگاه بود، خرج کردنش از نظر اقتصادی به صرفه نیست. اما در برخی از مواقع به دلیل اینکه مشکلات سطحی هستند و تعمیر آن هزینه گزافی ندارد، بله ارزشش را دارد.

۲_علت از کار افتادن ماشین ظرفشویی چیست؟

موارد مختلفی می‌تواند باعث از کار افتادن این دستگاه شود که از جمله آن می‌توان به خرابی صفحه الکتریکی و شکستگی فیوزها که مانع از رسیدن برق به ماشین ظرفشویی می‌شود را نام برد.

۳_طول عمر ماشین ظرفشویی چقدر است؟

طول عمر لوازم برقی بستگی به کیفیت برند و متریال اولیه تولید شده در آن می‌باشد. اما به طور کلی بیشتر ماشین‌های ظرفشویی حدود ۱۰ سال عمر مفید دارند.

۴_برای تعمیر ماشین ظرفشویی به چه ابزارآلاتی نیازمندیم؟

برای تعمیر ماشین ظرفشویی معمولاً ابزارآلاتی مانند پیچ گوشتی چهارسو و دو سو، زانوبند، دم‌باریک، لباس کار، انبر دست، اسفنج تمیز، مسواک قدیمی، دستکش ایمن و لاستیکی و… مورد نیاز است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *