دلیل طولانی شدن زمان شستشو در ظرفشویی چیست؟

جدیدترین مقالات

ماشین ظرفشویی جزو کاربردی‌ترین وسایل در آشپزخانه‌های امروزی است؛ اما در برخی از موارد به علت مشکلات ظرفشویی، ممکن است اهالی خانه‌ها ترجیح دهند که ظرف‌ها را با دست بشورند و از این دستگاه استفاده نکنند؛ به عنوان مثال طولانی شدن فرایند شستشو در ماشین ظرفشویی یکی از مشکلاتی است که ممکن است برای بعضی از دستگاه‌ها به وجود آید و بسیار کلافه کننده است. در صورتی که با چنین مشکلی مواجه شدید، بهتر است فوراً در جهت رفع آن اقدامات لازم را انجام دهید. در مقاله امروز ما قصد داریم راجع به این موضوع صحبت کنیم که دلیل طولانی شدن زمان شستشو در ماشین ظرفشویی چیست؟ برای کسب اطلاعات مفیدی در این زمینه، لطفاً ما را تا پایان همراهی بفرمایید.

طولانی شدن فرایند شستشو در ماشین ظرفشویی

پیش از اینکه در رابطه با دلایل ایجاد چنین اتفاق صحبت کنیم؛ بهتر است بدانید که زمان شستشو در برندهای مختلف ماشین ظرفشویی با یکدیگر تفاوت‌هایی دارد و در واقع طیف گسترده‌ای از انواع برنامه‌های شستشو مدل‌های مختلف ماشین ظرفشویی وجود دارد که کاربران از طریق آنها می‌توانند یک دوره زمانی معین را برای شستن ظروف خود انتخاب نمایند. البته نمی‌توانیم مدت مشخصی را برای همه برندها کوتاه طولانی در نظر بگیریم. اگر دیدید که ماشین ظرفشویی شما نسبت به حد معمول و همیشگی خود فرایند شستشو را بیشتر طول داد، پس احتمال ایجاد مشکلی در آن وجود دارد. در ادامه فهرستی از مهم‌ترین دلایل طولانی شدن فرایند شستشو در ماشین ظرفشویی را بیان می‌کنیم:

  • کاهش فشار آب ورودی: اگر فشار آب ورودی کم شود، زمان بیشتری جهت پر شدن آب دستگاه نیاز است. در نتیجه فرایند شستشوی ماشین ظرفشویی طولانی‌تر خواهد شد. جهت رفع این مشکل فشار آب منزل خود را چک کرده و اگر اشکال و ایرادی در آن قسمت وجود داشت، به کمک تکنسین‌های کاربلد آن را حل نمایید.
  • وجود اشکال در سیستم گردش آب دستگاه: در صورتی که سیستم گردش آب دستگاه که شامل شیلنگ تخلیه، شیر برقی پمپ تخلیه و شلنگ ورودی می‌باشد، دچار مشکلی شود؛ فرایند شستشو در ماشین ظرفشویی طولانی‌تر خواهد شد. به عنوان مثال اگر شیلنگ ورودی خم شده یا دچار گرفتگی باشد، این مسئله بروز پیدا می‌کند و یا اگر شیر برقی دستگاه معیوب شده و پمپ تخلیه ماشین شکسته شده باشد، سیستم گردش آب دچار مشکل شده و فرایند شستشو طولانی می‌شود. برای رفع این مسئله توصیه می‌کنیم از تعمیرکاران مجرب تهران بوش سرویس کمک بگیرید؛ زیرا آنها با اعزام فوری به محل مشکل را تشخیص داده و اقدامات لازم را جهت برطرف کردن آن به عمل می‌آورند.

  • متصل نبودن آب گرم به ماشین ظرفشویی: در برخی از مواقع دیده شده است که اشتباهاً شیر ورودی آب سرد را به ماشین وصل کرده‌اند؛ در نتیجه چرخه شستشو طولانی‌تر خواهد شد. معمولاً برای شستشوی ظروف در ماشین دمای آب بین ۱۲۰ تا ۱۵۰ درجه فارنهایت است. برای رفع این مشکل نیز می‌توانید از اتصال شیر ورودی آب گرم به دستگاه اطمینان لازم را کسب کنید.
  • خراب شدن المنت حرارتی: همانطور که می‌دانید وظیفه گرم کردن آب دستگاه بر عهده المنت حرارتی است؛ لذا اگر این قطعه دچار مشکلی گردد، آب ورودی به اندازه لازم گرم نمی‌شود و فرایند شستشو در ماشین ظرفشویی شروع نمی‌گردد و در واقع شاهد شستشوی طولانی‌تری به وسیله دستگاه هستیم. برای رفع این مسأله باید المنت را به کمک تعمیرکاران تعویض نموده تا ایراد ماشین برطرف گردد.
  • مسدود شدن فیلترهای ماشین ظرفشویی: در صورتی که فیلترهای دستگاه مسدود شده و یا دچار گرفتگی باشد، روی جریان آب و سیکل شستشوی دستگاه تاثیر منفی می‌گذارد و روند شستشو را طولانی‌تر می‌کند. معمولاً فیلترهای ماشین ظرفشویی به وسیله باقیمانده ذرات غذا و رسوبات آب مسدود خواهند شد؛ برای حل این مشکل با مسواک و آب گرم فیلترهای پایین دستگاه را تمیز کرده و همه ذرات غذا و آشغال‌ها را از روی آن بردارید.
  • جمع شدن رسوب در داخل ماشین ظرفشویی: معمولا پس از استفاده زیاد از ماشین ظرفشویی رسوباتی در داخل دستگاه و برخی از قطعات حساس آن جمع می‌شود؛ به عنوان مثال تجمع رسوب در المنت سنسور شستشو، فیلتر بازوی آبپاش، شناور سنسور و… فشار آب را کم کرده و فرایند شستشو را طولانی می‌کند. جهت رفع این مشکل توصیه می‌کنیم هر ۶ ماه یکبار رسوب گیری ماشین ظرفشویی را انجام دهید. برای انجام این کار نیز می‌توانید از شوینده‌های مخصوص بهره گرفته و یا از محلول‌های خانگی مانند جوش شیرین، سرکه و… استفاده کنید.
  • خراب شدن ترموستات در ماشین ظرفشویی: از آنجایی که وظیفه تنظیم نمودن دمای آب و چک کردن آن در ماشین ظرفشویی بر عهده این قطعه است؛ اگر معیوب باشد، سیکل شستشو در ماشین ظرفشویی بسیار طولانی خواهد شد و یا حتی ممکن است آغاز نگردد. برای رفع این مشکل نیز می‌توانید قطعه معیوب را تعمیر یا تعویض نمایید که این اقدام نیز باید به کمک افراد متخصص صورت پذیرد.
  • نمایش کد خطا روی صفحه نمایشگر دستگاه: در صورتی که کد خطا را روی ماشین ظرفشویی خود ملاحظه کردید، باید بدانید که مشکلی وجود دارد. در واقع در صورت بروز اشکال در هر کدام از قطعات دستگاه، روی صفحه نمایشگر ماشین کد خطایی نوشته می‌شود که این مسئله باعث متوقف شدن شستشو یا طولانی شدن این فرایند می‌گردد. جهت حل این مسئله بهتر است با یک سرویس کار مجرب مشورت نمایید.

کلام آخر

در این مقاله ما در رابطه با دلیل طولانی شدن زمان شستشو در ظرفشویی صحبت کردیم هرچند نیز چنین اتفاقی دلیل بر وجود مشکل جدی در دستگاه

نیست؛ چرا که پیش فرض‌های تعیین شده در مارک‌های مختلف از ماشین ظرفشویی با یکدیگر فرق دارند. با این حال ممکن است طولانی شدن فرایند شستشو نشانگر بروز یک مشکل جدی باشد. اما توصیه می‌کنیم در صورت با این اتفاق سریعا اقدامات لازم را جهت رفع آن به عمل آورید. امیدواریم از این نوشتار بهره کافی را برده باشید. از اینکه تا پایان در کنار ما بودید، از شما عزیزان کمال تشکر را داریم.

سوالات متداول درباره زمان زیاد شستشوی ظرفشویی

۱_چگونه بفهمیم که زمان شستشوی ظرفشویی طولانی شده است؟

می‌توانید با کمک دفترچه راهنمای ماشین ظرفشویی متوجه شوید که زمان نرمال شستشو در حالات متفاوت، چقدر است.

۲_آیا خراب شدن سنسورها می‌تواند دلیل طولانی شدن فرایند شستشو باشد؟

بله، از آنجایی که سنسورها وظیفه ارسال فرمان‌های متفاوت به سیستم را بر عهده دارند، در صورت ایجاد مشکل در سنسورها کارکرد دستگاه مختل شده و ممکن است فرایند شستشو طولانی‌تر گردد.

۳_می‌توانم تایم شستشوی ماشین ظرفشویی را کم کنم؟

برای انجام این کار از برنامه half loud دستگاه استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *